Cine va câștiga pandemia sau logistica, cine este acum în frunte?

Serviciile de transport și logistica sunt unul dintre pilonii pe care se sprijină economia mondială. Transportul de mărfuri și pasageri în întreaga lume permite diferite aspecte ale vieții umane. Fără servicii de transport, este imposibil să ne imaginăm cum funcționează totul. Aceasta înseamnă transport de persoane, materii prime, produse finite și multe altele. Pandemia a avut un impact negativ asupra tuturor industriilor, în special asupra serviciilor de transport. Perturbarea lanțurilor de producție, scăderea cererii pentru anumite bunuri și servicii, scăderea cererii pentru transportul de pasageri și multe alte fenomene au schimbat cererea de servicii de transport în general.

Schimbarea furnizării de servicii de transport în timpul pandemiei

Statisticile arată că cererea de servicii de transport a scăzut. Acest lucru a avut un impact deosebit de tangibil asupra transportului de pasageri. Oamenii au încetat să mai călătorească, deoarece granițele sunt închise și au fost introduse măsuri de carantină în toate țările. Singurul transport de pasageri care este solicitat este interurban, deoarece trebuie să vă deplasați pentru muncă sau pentru scopuri personale. Criza temporară este legată de interzicerea călătoriilor și a trecerii frontierei. Turismul a încetat să se dezvolte, ceea ce a devenit un alt motiv al costurilor economice pentru zona transportului de pasageri. Principalii factori care au influențat modificarea ofertei de servicii de transport sunt:
• Măsuri carantină;
• Prevenirea oamenilor;
• Reguli definite de stat.

Transportul rutier de marfă este într-o poziție mai bună. Cererea de mărfuri cu diverse scopuri rămâne. Unele companii comerciale și magazine au trecut la tranzacționarea online, ceea ce necesită livrare continuă. Ocupând această nișă, companiile de transport își pot folosi o parte din flotă pentru a-și atinge obiectivele și pentru a elimina timpii de nefuncționare. Astfel, se poate spune că cererea pentru unele servicii de transport a scăzut, în timp ce pentru altele a crescut.

A fost mult mai dificil pentru cei implicați în transportul de materii prime și mărfuri voluminoase, întrucât este dificil să se asigure utilizarea unui astfel de transport în afara muncii cu anumite specificități. Căutarea de noi nișe a făcut posibil să funcționeze cumva atunci când cererea de servicii de bază a scăzut semnificativ. Una dintre cele mai bune soluții care poate ajuta la găsirea de noi clienți este utilizarea bursei de transport pentru a găsi noi aplicații.

Ce caracteristici ale transportului în timpul pandemiei au avut cel mai mare impact asupra transportului de mărfuri? Să luăm în considerare principalele puncte care s-au dovedit a fi cele mai semnificative.
• Închideți granițele. Multe țări au interzis intrarea străinilor pe teritoriu în timpul carantinei. Astfel, volumul mărfurilor importate și, în consecință, transportate a scăzut.
• Reducerea cererii pentru anumite servicii. Închiderea firmelor a servit drept pauză în procesul de activitate, din cauza căreia cererea de servicii de transport a scăzut.
• Necesitatea respectării unor reguli epidemiologice stricte. Costuri suplimentare pentru firmele de transport aflate în procesul de asigurare a fiecărei unități de transport cu dezinfectanți și echipamente de protecție.
• Opriți producția. Economia modernă este construită pe principiul că o singură organizație desfășoară o activitate de producție. Astfel, companiile trebuie să furnizeze în mod constant materii prime, piese, piese de schimb, materiale și componente. Sunt furnizate de alte organizații, așa că dacă nu se poate aduce ceva, singura soluție este oprirea producției. Acest lucru duce la o scădere a cererii de servicii de transport.
• Schimbarea activității de tranzacționare. Modificarea cererii pentru anumite bunuri a schimbat, de asemenea, nevoia de transport. Oamenii au început să cumpere mai puțin, de unde și scăderea cererii de transport.

Pandemia a dus la o deteriorare a cererii de servicii de transport, în urma căreia a avut de suferit și piața logisticii. Principalele prevederi și motive au fost discutate mai sus. Ceea ce contează este scăderea activității companiilor individuale, inclusiv a producției, închiderea frontierelor și măsurile de carantină introduse. În contextul crizei de pe piața serviciilor de logistică, au apărut anumite tendințe de dezvoltare. Ce s-a întâmplat? Volumul traficului de marfă și pasageri pe toate modurile de transport a scăzut, inclusiv logistica depozitelor și segmentul de vămuire. Mai puține operațiuni de import și export, de unde și limitarea numărului de operațiuni și expedieri.

O ramură a serviciilor de transport a crescut, este vorba despre livrarea prin curier. În perioada de carantină, oamenii au început să folosească în mod activ cumpărăturile din magazinele online. Bunurile achiziționate trebuie livrate, de unde puteți apela la firme de transport pentru ajutor. Cu toate acestea, acest lucru nu poate salva situația în ansamblu, deoarece există un declin pe toate celelalte fronturi. Cum poate supraviețui transportatorul crizei și ce măsuri poate aplica? Cele mai frecvente dintre ele sunt optimizarea costurilor companiei, dumpingul de prețuri, reducerea personalului și reducerea salariilor. În caz contrar, poate urma falimentul.dar când măsurile au fost luate la momentul nepotrivit.

Există și alte soluții mai progresive și capabile să dea un rezultat pozitiv în orice situație. Abordarea este strict individuală și depinde de deciziile de management ale proprietarilor și managerilor companiilor de transport. În special, poate exista o schimbare a schemelor de transport și logistică, optimizarea proceselor, utilizarea competentă a capacităților disponibile, externalizarea și creșterea competitivității.

Criza de pe piața serviciilor de transport și logistică poate fi depășită dacă toate problemele sunt tratate cu competență. În această perioadă, trebuie să găsiți și să stăpâniți noi domenii de afaceri, să reduceți costurile și să vă faceți treaba eficient. Acest lucru vă va permite să câștigați încrederea clienților, locația lor și recenzii bune. Deveniți un lider pentru a lucra întotdeauna eficient și a fi competitiv!