Condiții de transport: INCOTERMS, transport maritim și multimodal

Aplicați pentru transport
Țara de încărcare
Orașul de încărcare
Port de îmbarcare
Țara de descărcare
Orașul de descărcare
Port de descărcare
Denumirea mărfii
Greutatea mărfii (t)
Tipul containerului
Data încărcării
Persoană de contact
Telefon de contact
E-mail
* - câmp obligatoriu

Pentru transportul internațional, rutier sau maritim, este necesară utilizarea legislației și terminologiei internaționale. La semnarea unui contract de reîncărcare a mărfurilor, studiați regulile de transport – Incoterms, pentru a evita situațiile neprevăzute și neînțelegerile la momentul livrării mărfurilor.

DDP
LIVRARE DUTY PAID

Termenul „Livrare taxă plătită” înseamnă că vânzătorul va furniza vămuirea-
eliberate și mărfurile nedescărcate din mijlocul de transport care sosesc la dispoziția cumpărătorului la locul de destinație menționat. Vânzătorul trebuie să suporte toate costurile și riscurile asociate cu transportul mărfurilor, inclusiv, acolo unde este cazul1, orice taxe pentru importul în țara de destinație (cuvântul „taxe” înseamnă aici responsabilitatea și riscurile pentru efectuarea vămuirii, precum și în ceea ce privește plata formalităților vamale, taxelor vamale, taxelor și altor taxe).
În timp ce termenul EXW impune obligații minime vânzătorului, termenul DDP implică obligațiile maxime ale vânzătorului.
Acest termen nu poate fi aplicat dacă vânzătorul nu poate obține, direct sau indirect, o licență de import.
Dacă părțile au convenit să excludă din obligațiile vânzătorului unele dintre costurile plătibile la import (cum ar fi taxa pe valoarea adăugată – TVA), acest lucru ar trebui să fie clar definit în contractul de vânzare2.
În cazul în care părțile doresc ca cumpărătorul să-și asume toate riscurile și costurile importului mărfurilor, trebuie folosit termenul DDU. Acest termen poate fi folosit indiferent de modalitatea de transport, dar atunci când livrarea se face la bordul unei nave sau la un cheu din portul de destinație, trebuie folosiți termenii DES sau DEQ.

DDU
LIVRARE TAXĂ NEPLĂTITĂ

 

Termenul „Livrat fără taxe vamale” înseamnă că vânzătorul livrează cumpărătorului mărfurile, neevacuate și descărcate din mijlocul de transport sosit, la locul de destinație stabilit. Vânzătorul trebuie să suporte toate costurile și riscurile asociate cu transportul mărfurilor în acest loc, cu excepția (dacă este cazul) a oricăror taxe percepute pentru import în țara de destinație (cuvântul „taxe” înseamnă aici responsabilitatea și riscurile pentru efectuarea vămuire, precum și pentru plata formalităților vamale, taxelor vamale, taxelor și altor taxe). Asemenea taxe trebuie să fie în sarcina cumpărătorului, precum și alte costuri și riscuri suportate din cauza faptului că acesta nu a reușit să iasă din vamă pentru import la timp.
Cu toate acestea, dacă părțile doresc ca vânzătorul să suporte riscurile și costurile vămuirii, precum și o parte a costurilor de import a mărfurilor, acest lucru ar trebui să fie precizat în mod clar în actul adițional relevant la contractul de vânzare1.
Responsabilitatea, riscurile și costurile pentru descărcarea și reîncărcarea mărfurilor depind de cine controlează locul de livrare ales.
Acest termen poate fi folosit indiferent de modalitatea de transport, dar atunci când livrarea se face la bordul unei nave sau la un cheu din portul de destinație, trebuie folosiți termenii DES sau DEQ.

DEQ
LIVRAT EX CHEI

Termenul „Livrat de la dană” înseamnă că vânzătorul și-a îndeplinit obligația de a livra atunci când mărfurile, nevamuite pentru import, sunt puse la dispoziția cumpărătorului la cheiul din portul de destinație menționat. Vânzătorul trebuie să suporte toate costurile și riscurile asociate cu transportul și descărcarea mărfurilor la chei. Termenul DEQ impune cumpărătorului obligația de a vămui pentru importul mărfurilor, precum și de a plăti taxe, taxe și alte taxe la import. Cu toate acestea, în cazul în care părțile doresc ca vânzătorul să suporte toate sau o parte din costurile de import a mărfurilor, acest lucru ar trebui să fie precizat în mod clar în actul adițional relevant la contractul de vânzare1.
Acest termen se poate aplica numai transportului pe mare sau pe căi navigabile interioare sau transport multimodal, atunci când mărfurile sunt descărcate de pe navă până la chei în portul de destinație. Cu toate acestea, în cazul în care părțile doresc să includă în obligațiile vânzătorului riscurile și costurile asociate cu mutarea mărfurilor de pe cheu în alt loc (depozit, terminal etc.), în port sau în afara portului, termenii DDU și DDP ar trebui fi folosit.

DES
LIVRAT EXTRA NAVA b>)

Termenul „Livrat de la navă” înseamnă că vânzătorul a livrat atunci când pune la dispoziția cumpărătorului, la bordul navei, mărfurile, neevacuate la import, în portul de destinație menționat. Vânzătorul trebuie să suporte toate costurile și riscurile de aducere a mărfurilor în portul de destinație menționat până când acestea au fost descărcate. Dacă părțile doresc ca vânzătorul să suporte costurile și riscurile de descărcare a mărfurilor, trebuie folosit termenul DEQ. Acest termen poate fi utilizat numai pentru transportul pe mare, pe căi navigabile interioare sau transport multimodal atunci când mărfurile ajung în portul de destinație peudne.

DAF
LIVRAT LA FRONTIERĂ b>)

Termenul „livrare la frontieră” înseamnă că vânzătorul a livrat atunci când a pus mărfurile descărcate vămuite pentru export, dar care nu sunt încă pentru import, pe mijlocul de transport care sosesc, la dispoziția cumpărătorului în punctul sau locul menționat la frontieră înainte mărfurile ajung la frontiera vamală din țara vecină. Termenul „frontieră” înseamnă orice frontieră, inclusiv cea a țării de export. Prin urmare, este foarte important să definiți cu precizie granița arătând către un anumit punct sau loc. Cu toate acestea, dacă părțile doresc ca vânzătorul să preia responsabilitatea pentru descărcarea mărfurilor din mijlocul de transport care sosește și să suporte toate riscurile și costurile unei astfel de descărcare, acest lucru ar trebui să fie precizat în mod clar în actul adițional relevant la contractul de vânzare1.
Acest termen poate fi folosit pentru transportul mărfurilor prin orice mod de transport, atunci când mărfurile sunt livrate la frontiera terestră.
Dacă livrarea va avea loc în portul de destinație la bordul navei sau la cheu, atunci trebuie folosiți termenii DES sau DEQ.

CIP
TRASUR ȘI ASIGURARE PĂTITĂ LA

Termenul „Freight/Carriage Paid To” înseamnă că vânzătorul va livra mărfurile transportatorului numit de el. În plus, vânzătorul trebuie să plătească costurile asociate cu transportul mărfurilor la destinația menționată. Aceasta înseamnă că cumpărătorul își asumă toate riscurile și orice costuri suplimentare până când mărfurile sunt livrate în acest mod. Totuși, în condițiile CIP, vânzătorul este obligat să ofere și asigurarea împotriva riscurilor de pierdere și deteriorare a mărfurilor în timpul transportului în favoarea cumpărătorului. În consecință, vânzătorul încheie un contract de asigurare și plătește primele de asigurare. Cumpărătorul trebuie să rețină că, în condițiile termenului CIP, vânzătorul este obligat să ofere asigurare cu o acoperire minimă1.
În cazul în care cumpărătorul dorește să aibă o asigurare cu o acoperire mai mare, acesta trebuie fie să convină în mod expres asupra acestui lucru cu vânzătorul, fie să ia el însuși măsuri pentru încheierea unei asigurări suplimentare. Cuvântul „transportator” înseamnă orice persoană care, în baza unui contract de transport, se angajează să își asigure sau să organizeze transportul de mărfuri pe calea ferată, rutieră, aerian, maritim și pe apă interioară sau o combinație a acestor moduri de transport. .
In cazul transportului la destinatie de catre mai multi transportatori, transferul riscului se va produce in momentul in care marfa este pusa in grija primului transportator. În condițiile termenului CIP, vânzătorul este responsabil pentru vămuirea mărfurilor pentru export. Acest termen poate fi folosit la transportul mărfurilor prin orice mod de transport, inclusiv transportul multimodal.

CPT
TRASUR PĂTIT PENTRU

Termenul „Freight/Carriage Paid To” înseamnă că vânzătorul va livra mărfurile transportatorului numit de el. În plus, vânzătorul trebuie să plătească costurile asociate cu transportul mărfurilor la destinația menționată. Aceasta înseamnă că cumpărătorul își asumă toate riscurile de pierdere sau deteriorare a mărfurilor, precum și alte costuri după ce mărfurile sunt predate transportatorului.
Cuvântul „transportator” înseamnă orice persoană care, în baza unui contract de transport, își asumă obligația de a asigura sau organiza transportul de mărfuri pe calea ferată, rutieră, aerian, maritim și pe apă interioară sau o combinație a acestor moduri de transport. .
In cazul transportului catre o destinatie convenita de catre mai multi transportatori, transferul de risc se va produce in momentul in care marfa este pusa in grija primului dintre ei.
În condițiile termenului CPT, vânzătorul este responsabil pentru vămuirea mărfurilor pentru export. Acest termen poate fi folosit la transportul mărfurilor prin orice mod de transport, inclusiv transportul multimodal.

CIF
COST, ASIGURARE ȘI MARFĂ

Termenul „Cost, Asigurare și Marfă” înseamnă că vânzătorul a livrat atunci când mărfurile au trecut pe șina navei în portul de expediție. Vânzătorul trebuie să plătească costurile și transportul necesar pentru a aduce mărfurile în portul de destinație menționat, dar riscul de pierdere sau deteriorare a mărfurilor, precum și orice costuri suplimentare suportate după ce mărfurile au fost expediate, sunt transferate de la vânzător. către cumpărător. Totuși, în condițiile termenului CIF, vânzătorul este obligat să achiziționeze și asigurări maritime în favoarea cumpărătorului împotriva riscului de pierdere și deteriorare a mărfii în timpul transportului.
Prin urmare, vânzătorul este obligat să încheie un contract de asigurare și să plătească primele de asigurare. Cumpărătorul trebuie să țină cont de faptul că, în condițiile termenului CIF, vânzătorul este obligat să furnizeze o asigurare cu o acoperire minimă1. În cazul în care cumpărătorul dorește să aibă o asigurare cu o acoperire mai mare, el trebuie fie să convină în mod expres asupra acestui lucru cu vânzătorul, fie să ia el însuși măsuri pentru a încheia un contract suplimentar. despre asigurare. În condițiile termenului CIF, vânzătorul este responsabil pentru vămuirea mărfurilor pentru export. Acest termen poate fi folosit numai atunci când mărfurile sunt transportate pe mare sau pe căi navigabile interioare. Dacă părțile nu intenționează să livreze mărfurile peste șina navei, trebuie folosit termenul CIP.

CFR
COST ȘI MARFĂ b>)

Termenul „cost și marfă” înseamnă că vânzătorul a livrat atunci când mărfurile au trecut de șina navei în portul de expediție. Vânzătorul trebuie să plătească costurile și transportul necesar pentru a aduce mărfurile în portul de destinație menționat, CU toate acestea, riscul de pierdere sau deteriorare a mărfurilor și orice costuri suplimentare suportate după ce mărfurile au fost expediate sunt transferate de la vânzător. către cumpărător. În condițiile termenului CFR, vânzătorul este responsabil pentru vămuirea mărfurilor pentru export. Acest termen poate fi folosit numai atunci când mărfurile sunt transportate pe mare sau pe căi navigabile interioare. Dacă părțile nu intenționează să livreze mărfurile peste șina navei, trebuie folosit termenul CPT.

FOB
GRATIS LA BORD (GRATIS BORDĂ)

Termenul „liber la bord” înseamnă că vânzătorul a livrat atunci când mărfurile au depășit șina navei în portul de expediere menționat. Aceasta înseamnă că de acum înainte toate costurile și riscurile de pierdere sau deteriorare a mărfii trebuie suportate de către cumpărător. Conform termenului FOB, vânzătorul este responsabil pentru vămuirea mărfurilor pentru export. Acest termen poate fi folosit numai atunci când mărfurile sunt transportate pe mare sau pe căi navigabile interioare. Dacă părțile nu intenționează să livreze mărfurile peste șina navei, trebuie folosit termenul FCA.

FAS
GRATIS DE-A lungul NAVEI (GRATIS Along BORDURI< b> NAVĂ)

Termenul „Free Alongside Ship” înseamnă că vânzătorul a efectuat livrarea atunci când mărfurile sunt plasate alături de navă pe chei sau în brichete în portul de expediere menționat. Aceasta înseamnă că de acum înainte toate costurile și riscurile de pierdere sau deteriorare a mărfii trebuie suportate de către cumpărător. În condițiile termenului PAS, vânzătorul este responsabil pentru vămuirea mărfurilor pentru export. ACEASTĂ EDIȚIE DIFERĂ ÎN ACEASTĂ EDIȚIE DE EDIȚIILE ANTERIOARE ALE INCOTERM-urilor ÎN CARE RESPONSABILITATEA PENTRU VĂMÂND VAMAL PENTRU EXPORT ESTE RESPONSABIL FĂRĂ CUMPĂRĂTOR. Cu toate acestea, dacă părțile doresc ca cumpărătorul să-și asume responsabilitatea pentru vămuirea mărfurilor pentru export, acest lucru ar trebui să fie precizat în mod clar în actul adițional relevant la contractul de vânzare1. Acest termen poate fi folosit numai atunci când mărfurile sunt transportate pe mare sau pe căi navigabile interioare.

FCA
CURATOR GRATUIT

Termenul „Free Carrier” înseamnă că vânzătorul va livra mărfurile eliberate transportatorului numit de cumpărător la locul indicat. De menționat că alegerea locului de livrare va afecta obligația de încărcare și descărcare a mărfii în acel loc. Dacă livrarea are loc la sediul vânzătorului, vânzătorul este responsabil pentru transport. În cazul în care livrarea se face în alt loc, vânzătorul nu este responsabil pentru expedierea mărfii. Acest termen poate fi folosit pentru transportul prin orice mod de transport, inclusiv transportul multimodal. Cuvântul „transportator” înseamnă orice persoană care, pe baza unui contract de transport, se angajează să efectueze sau să procure transportul de mărfuri pe calea ferată, rutieră, aerian, maritim sau pe apă interioară sau o combinație a acestor moduri de transport. . În cazul în care cumpărătorul are încredere în altă persoană care nu este transportator să accepte mărfurile, atunci vânzătorul se consideră că și-a îndeplinit obligațiile de a livra bunurile din momentul transferului acesteia către această persoană.

EXW
EX WORKS (FABRICĂ GRATUITĂ)

Termenul „Ex works” înseamnă că vânzătorul este considerat că și-a îndeplinit obligația de a livra atunci când pune bunurile la dispoziția cumpărătorului la sediul acestuia sau într-un alt loc numit (de exemplu, fabrică, fabrică, depozit etc.). ). Vânzătorul nu este responsabil pentru încărcarea mărfurilor pe vehicul, precum și pentru vămuirea mărfurilor pentru export. Termenul impune astfel vânzătorului obligații minime, iar cumpărătorul trebuie să suporte toate costurile și riscurile legate de transportul mărfurilor de la sediul vânzătorului până la destinație. Cu toate acestea, în cazul în care părțile doresc ca vânzătorul să preia responsabilitatea pentru încărcarea mărfurilor la locul de expediere și să suporte toate riscurile și costurile unei astfel de încărcări, acest lucru ar trebui să fie precizat în mod clar în actul adițional relevant la contractul de vânzare1. Acest termen nu poate fi folosit atunci când cumpărătorul nu poate îndeplini direct sau indirect formalitățile de export. În acest caz, trebuie folosit termenul FCA, cu condiția ca vânzătorul să accepte să suporte costurile și riscurile pentru expedierea mărfurilor.