Securitatea transportului de mărfuri

Fraude în transportul de mărfuri, cazuri de furt de mărfuri. Cum să preveniți furtul de marfă.

Pentru proprietarii și transportatorii de mărfuri, problema siguranței mărfurilor în timpul transportului va fi întotdeauna relevantă oriunde în lume. Furtul de bunuri, de valoare medie și mare, prin utilizarea schemelor frauduloase este o afacere profitabilă pentru grupurile criminale, metodele lor sunt sofisticate și variate, iar aceasta este deja treaba cuiva.

Atacatorii pot invada orice marfă – electronice, alimente, băuturi alcoolice, indiferent de tipul de valoare a încărcăturii. Inclusiv bunuri second-hand. Mărfuri pentru consum general: haine, medicamente, anvelope și piese de schimb pentru mașini, materiale de construcție și alte bunuri „fierbinte”. De vânzare, care pe piața neagră, chiar și la jumătate din preț, puteți obține o „grasă” semnificativă.

De obicei, escrocii preferă transportul de mărfuri pe distanțe lungi, de preferință trecând mai multe granițe de stat – în acest fel este mai ușor să-și acopere urmele și să încurce ancheta, dacă există, având în vedere numeroasele bariere.

Pentru a preveni acțiunile infractorilor și pentru a nu cădea în trucurile lor, ar trebui să cunoașteți și să țineți cont cât mai mult posibil despre metodele de furt de bunuri și metodele de prevenire a unor astfel de cazuri. Cel mai important lucru pe care proprietarul mărfii ar trebui să-l rețină este că furtul mărfurilor este posibil în orice etapă a transportului mărfurilor, cu participarea șoferilor falși sau a altor intermediari, din cauza unui expeditor fără scrupule care a profitat de lipsa de cunoștințe a clientului în detalii. a procesului de transport, sau neglijența transportatorului.

Iată cele mai comune exemple statistice de furt de marfă:

  1. Companii de o zi, escroci care se prefac a fi adevărate companii de transport.
  2. Așa cum o folosesc companiile maritime reale atunci când fură mărfuri.
  3. Ce ar trebui să facă proprietarul mărfii, proprietarul mărfii, pentru a preveni furtul de mărfuri.
  4. Dispecer fără scrupule al companiei de expediție, potențial dăunător.
  5. Furtul de marfă în interiorul proprietății, coluziunea întreprinderii, angajați corupți.
  6. Opțiuni de furt de marfă – scheme inteligente.

 

1. Firme de o zi, fraudatori care se prefac a fi adevărate companii de transport.

Există un număr foarte mare de companii de transport decente care operează pe piața internațională de transport de marfă, dar în același timp există echipe de profesioniști frauduloși cu date de înregistrare false sau furate ale companiilor de expediție de marfă reale. Au detalii bancare fictive, o adresă legală, numere de telefon, chiar închiriază un birou unde „logistica” lor acceptă cereri pentru livrarea mărfurilor.

Cu alte cuvinte, creeaza aparenta activitatilor unei firme de transport legale, cu incheierea de contracte si executarea tuturor documentatiei de transport corespunzatoare. Oferind în mod activ serviciile clienților de pe Internet care au nevoie de livrare urgentă a mărfurilor, fraudatorii intră în încrederea proprietarului mărfii – se oferă să efectueze transportul la un cost redus și în cel mai scurt timp posibil.

După ce au primit o comandă pentru transportul mărfurilor scumpe, ei aduc vehicule cu plăcuțe de înmatriculare „stânga” la locul de încărcare, cel mai probabil un duplicat al unui camion adevărat care face parte din flota companiei de transport, în care escrocii sunt deghizați ca . Un șofer cu permis de conducere fals duce încărcătura din depozit la locul convenit, unde mărfurile sau mărfurile sunt reîncărcate într-un alt vehicul, sau la depozit, iar apoi toate telefoanele nu mai funcționează, nu există niciun logistician care a acceptat cerere de transport, biroul este închis – încărcătura este furată și luată într-o direcție necunoscută.

Imaginați-vă că într-un timp scurt, într-un mod similar, escrocii acceptă o duzină de cereri pentru transportul de mărfuri, iau și un avans pentru transport și dispar cu bani și bunuri de valoare. În viitor, se dovedește că o astfel de companie de transport nu a existat niciodată, sau la adresa specificată funcționează o companie complet respectabilă, ale cărei documente au fost furate sau falsificate de fraudatori care s-au mutat deja în altă regiune și pregătesc noi fraude pentru a fura bunuri. .

 

2. Cât de adevărate companii de transport sunt folosite la furtul bunurilor.

Destul de des, atunci când aplică această schemă, șoferul unei companii de transport poate fi „în afara afacerii” și folosit de fraudatori „în întuneric”. Soseste la incarcare in camion cu numere de inmatriculare valabile si permis de conducere, livreaza marfa la adresa specificata in contractul de transport. El primește o plată de la „transitarul negru” care l-a angajat și nici măcar nu bănuiește că a adus marfa la depozit frontal și că a devenit participant la infracțiune pentru că nu a verificat documentele de însoțire, care indicau destinatarul real al încărcăturii. Găsirea lui mai târziu nu este o problemă, dar nu știe nimic despre soarta ulterioară a încărcăturii. Cel mai adesea, încărcătura este livrată de fraudatori cu un alt vehicul către depozitul cumpărătorului, care a fost găsit în prealabil și poate fi revândută unui alt cumpărător sau vândută prin piețe ilegale. Nu puteți returna încărcătura. Șoferii analfabeți, necalificați, neexperimentați și neinstruiți nu ar trebui să lucreze pentru companiile de transport care își prețuiesc reputația.

 

3. Ce ar trebui să facă proprietarul încărcăturii, proprietarul încărcăturii pentru a preveni furtul de marfă.

– verifica personal si confirma expeditorului prin fax sau e-mail datele soferului si vehiculelor venite la incarcare, astfel incat acestea sa coincida cu cele specificate in contract-cerere. Excludeți complet posibilitatea de expediere a mărfurilor către camionul „stânga”, după ce a primit anterior comenzi de stat de la compania de transport. numere de camion. Solicitați primirea promptă a tuturor copiilor CMR-urilor și a altor documente de expediere pentru a verifica corectitudinea acestora pentru marfă.

– solicita firmei de expeditie copii dupa certificatele de inmatriculare a intreprinderii, o copie dupa certificatul de inmatriculare al vehiculului, actele conducatorului auto, prima fila CARNET TIRA, o copie dupa polita de asigurare CMR valabila un an. Recomandări de la alte companii destinatare care au transportat anterior mărfuri de către aceeași companie de transport pe care ați angajat-o pentru transportul mărfurilor.

– solicitați asigurarea de răspundere civilă a transportatorului sau expeditorului de marfă obligatorie, o poliță de asigurare. Pentru o companie de transport sau expediție reputată și decentă, aceasta este o practică obișnuită

Dacă compania de transport este din altă țară – solicitați să trimiteți documente traduse care confirmă legalitatea întreprinderii, un extras de la asociația locală a transportatorilor de marfă. Scrisori de recomandare de la alți clienți cărora compania le-a prestat servicii de transport în țara de înregistrare a companiei de transport.

Companiile de transport care sunt membru asociat al organizației de transportatori ASMAP, BAMAP, AITA și alte asociații similare din alte țări, care transportă mărfuri prin CARNET TIRU, au un mare avantaj în rândul celorlalți transportatori. Transportul efectuat de către TIRU (TIRU) a fost întotdeauna considerat sigur, întrucât are o garanție și obligații sporite ale companiilor de transport.

 

4. Un dispecer fără scrupule al unei firme de expediții, un potențial dăunător.

Un caz tipic în organizarea transportului internațional de mărfuri este următorul: expeditorul primește o cerere pentru transportul mărfurilor la un anumit cost, își ia procentul și dă această comandă la un preț redus unui alt intermediar – un expeditor, pe care îl găsește. pe internet și nici măcar nu știe personal și nu bănuiește că este un fraudator ! Ei bine, angajează cu o mică plată un șofer, care ridică marfa din depozit și o ia, dar nu în scopul propus, ci acolo unde i-a spus angajatorul. Ca urmare, intermediarul dispare odata cu marfa.

Cine este de vină într-o astfel de situație? Nu există corpus delicti în acțiunile șoferului. A fost angajat și i s-a spus să livreze marfa într-un anumit loc. De vină este dispeceratul, care a vrut să-și ia procentul, a redus bugetul de transport și a transferat comanda unui intermediar nesigur care face comerț cu furt de mărfuri. Desigur, un astfel de angajat fără scrupule poate fi concediat, tras la răspundere administrativă sau penală – cu greu, și care este rostul: nu va ajuta să găsiți și să returnați încărcătura valoroasă furată.

Soluție pentru proprietarul încărcăturii: asigurare obligatorie marfa pentru toate cazurile neprevăzute. Asigurare obligatorie de răspundere civilă pentru societatea de expediție, care, în calitate de persoană juridică, va trebui să plătească despăgubiri pentru neglijența angajatului său.

 

5. Furtul de marfă de către „ai lor”, coluziune la întreprindere, angajați corupți.

Se întâmplă adesea ca informațiile despre transportul viitor al mărfurilor valoroase să fie scurse de către fraudatori de către angajații companiei care comandă livrarea mărfurilor. Ei știu când, în ce direcție, va fi livrată o anumită marfă, raportează infractorilor toate detaliile despre marfă, care găsesc în prealabil un cumpărător pentru aceasta. Organizarea furtului este deja o chestiune de tehnologie, deoarece ei cunosc în detaliu traseul de transport, unde se vor face opriri și unde va fi cel mai ușor să furați încărcătura. Escrocii folosesc, de asemenea, o opțiune mai simplă – un angajat al companiei responsabilă cu organizarea transportului de mărfuri îi ajută indirect pe complicii săi „transportatorii” să obțină o comandă pentru transportul mărfurilor, ei iau mărfurile din depozit sub masca unui transportator și scenă. un jaf pe drum.

Soluție pentru proprietarul încărcăturii: selecția și angajarea mai atentă a personalului pentru a exclude persoanele cu infracțiuni de la intrarea în echipă trecut. Dacă compania are un manager de logistică responsabil de transporturi fără experiență în organizarea transportului, compania se expune unui risc uriaș de a pierde mărfurile într-o zi. Efectuați restructurarea departamentului de transport, reduceți la minimum numărul de angajați care au informații complete despre viitoarea livrare a mărfurilor: managerul, directorul adjunct și cei care au responsabilitatea de a comanda o mașină. Deci va fi mai ușor de calculat „cârtița” – cel care organizează furtul de bunuri din propria companie.

 

href=https://moldovatruck.md/ 6. Opțiuni de furt de marfă – scheme inteligente.

Șoferul încheie o înțelegere cu expeditorul, acesta nu încarcă o parte din încărcătură încă în depozit, pune în scenă furtul mărfii pe parcurs, toată responsabilitatea este transferată către compania de transport care l-a angajat, iar de la aceea către asiguratorul. Șoferul poate aplica aceeași schemă prin încheierea unui acord cu destinatarul, dacă acesta nu este însuși proprietarul încărcăturii, pentru a transfera responsabilitatea furtului unei părți din încărcătură către transportator, care va cere daune de la asigurare. companie

Soluție pentru proprietarul mărfii: să lucreze doar cu companii de transport care asigură răspunderea transportatorului, asigurarea CMR oferind o garanție de deteriorare și pierdere a încărcăturii în timpul transportului. Nu comandați livrarea mărfurilor de la transportatori privați la un preț mic, nimeni nu garantează calitatea unui astfel de transport și siguranța mărfii. Nu accepta oferte dubioase, chiar daca par profitabile la prima vedere.

Jaf de mărfuri pe traseu. Furtul de mărfuri din parcări nepăzite, furtul de vehicule întregi sau doar o remorcă cu marfă în locuri neluminate. Oprirea unui camion pe autostradă sub masca polițiștilor rutieri, cu ajutorul unor ambuscade pregătite în prealabil. Multe grupuri infracționale își au oamenii „lor” în poliția rutieră și autoritățile vamale, scurgând informații despre circulația mărfurilor deosebit de valoroase.

Soluție pentru proprietarul mărfurilor: echiparea unui camion, remorcă sau marfă cu balize GPS sau alte sisteme de supraveghere prin satelit. Asigurarea protecției armate a mărfurilor deosebit de valoroase. Solicitați companiei de transport sau expeditorului să însoțească marfa și să raporteze starea acesteia în fiecare etapă a transportului mărfii sau să asigure încărcătura.

Amintiți-vă că soarta mărfii depinde nu numai de competența transportatorului, ci și de conștientizarea și măsurile de securitate luate în timp util de către proprietarul mărfii. În caz de furt de marfă, poliția nu este de ajutor.

Având în vedere procentul colosal de scăzut de depistare a unor astfel de infracțiuni, poliției nu le place să se ocupe de astfel de cazuri, mai ales dacă furtul de mărfuri are loc pe teritoriul unui stat străin. Dificultatea constă în faptul că este aproape imposibil de stabilit cu exactitate în ce stadiu de transport, la o distanță de mii de kilometri, marfa a fost furată. Polițiștii acceptă acuzații de furt de marfă, dar sunt reticenți să le investigheze, fac presiuni asupra implicării însuși reclamantului – proprietarul mărfii, care ar fi înscenat furtul mărfii pentru a obține asigurarea.

Fără a primi protecție și asistență adecvată din partea agențiilor de aplicare a legii, proprietarul mărfii trebuie în primul rând să aibă grijă de siguranța încărcăturii sale în timpul transportului și să minimizeze riscul de furt al încărcăturii sale.

Transportul de mărfuri este o afacere sau un sindrom cronic de neîncredere?