Particularitățile transportului, rezolvarea problemelor de transport Țările CSI

Cel mai puternic argument în favoarea cererii pentru transportul rutier de mărfuri în țările CSI este, desigur, dimensiunea mare a pieței. Cu toate acestea, CSI este un vast spațiu economic care oferă mari oportunități pentru vânzarea mărfurilor, pentru dezvoltarea relațiilor de piață și a serviciilor de expediere. Numai teritoriul Federației Ruse este de o ori și jumătate mai mare decât întreaga Europă – un argument puternic pentru justificarea muncii în acest domeniu. Cu toate acestea, transportul de mărfuri în Rusia și CSI diferă într-un număr de nuanțe atât pozitive, cât și negative în ceea ce privește transportul de mărfuri în Europa, despre care vom discuta mai jos. Unul dintre obiectivele principale ale CSI, din momentul formării sale, este dezvoltarea cuprinzătoare a statelor membre în cadrul spațiului economic comun. Toată lumea știe despre conceptul de Spațiu Economic Comun, care presupune principiul liberei circulații a mărfurilor, formarea unui tarif vamal comun și alte metode, după exemplul Uniunii Europene, vizând optimizarea și dezvoltarea spațiului de transport al CIS. Aici încep obstacolele – teoria s-a dovedit a fi foarte departe de practică.

De la prăbușirea URSS, între țările sale membre, de fapt, relațiile de piață au început să se formeze din nou, iar baza lor – transportul internațional de mărfuri – avea nevoie de înregistrare legală și legislativă. Aici, tinerele state care au format CSI au făcut principala greșeală, ale cărei rezultate negative încă le întâmpină toți lucrătorii din transportul regional. În loc să urmeze exemplul UE pentru unificarea legislației și a cadrului de reglementare pentru implementarea transportului de mărfuri, țările CSI au stabilit un număr imens de bariere administrative și tehnice care complică foarte mult transportul de mărfuri pe teritoriul CSI.

Problemele principale ale transportului de mărfuri în CSI includ:
• proceduri complexe de vămuire
• necesitatea eliberării „autorizaţiilor” speciale pentru tranzitul mărfurilor
• controlul vamal la frontieră prea complicat al mărfurilor, creând o congestionare a frontierelor
• proceduri consulare și de viză
• asigurare de răspundere civilă „locală” obligatorie întâlnită frecvent,
• necesitatea unui depozit obligatoriu la trecerea frontierei.
• Taxe de intrare percepute, taxe rutiere pe kilometru, taxe de tranzit și alte taxe „locale”.
• Diferențele de caracteristici tehnice admise ale autovehiculelor (greutate brută, sarcini pe osie și dimensiuni)
• alte obstacole birocratice, întârzieri și obstacole, corupție și abuz de putere

De ce costul transportului crește constant?

Adăugați la aceasta infrastructura sincer slabă în raport cu țările UE: starea nesatisfăcătoare a drumurilor și amenajarea insuficientă a punctelor de trecere a frontierei și partea negativă a transportului de mărfuri în țările CSI sunt evidente. Dacă vorbim de Rusia, pierderile transportatorilor auto doar din cauza timpului de nefuncţionare la graniţe depăşesc anual 100 de milioane de dolari. Apropo, prețul adesea umflat pentru transportul de mărfuri în CSI, care este cerut de companiile de transport pentru serviciile lor, se formează tocmai din cauza a tot felul de suprapuneri și a barierelor transfrontaliere suplimentare cu care transportatorii trebuie să se confrunte atunci când traversează. frontiere. Atât proprietarii de marfă, care trebuie să lucreze la tarife umflate, cât și firmele de transport înseși suferă din această cauză, pentru că trebuie să-și acopere și costurile.

Dezvoltarea infrastructurii de transport continuă, încet, dar sigur.
Cu toate acestea, ar fi greșit să spunem că nu se face nimic pentru a îmbunătăți situația în domeniul transporturilor în CSI. Comitetul Executiv al CSI, asociațiile internaționale ale transportatorilor și organizațiile de transport, precum Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere (IRU) și altele, lucrează în fiecare an pentru îmbunătățirea cadrului legal în domeniul transporturilor, solicitând utilizarea competentă și rațională a transporturilor și potenţial de tranzit.

În special, printre domeniile prioritare de cooperare între statele membre CSI în domeniul transporturilor pentru perioada de până în 2020 se numără: formarea unei rețele de coridoare internaționale de transport în spațiul CSI, creșterea eficienței politicii tarifare, eliminarea barierelor. la transportul internațional, simplificarea taxelor rutiere și a altor taxe și taxe de tranzit și multe altele.

Nu trebuie să uităm de problemele de natură economică internațională: situația financiară și economică nefavorabilă din lume în 2009 a determinat o reducere a operațiunilor de export-import în țările CSI, ceea ce a dus la scăderea traficului de marfă. Oricum ar fi, există perspective și necesitatea creării unui spațiu de transport comun al CSI și, poate, Uniunea Vamală, pe care Rusia, Belarus și Kazahstan o vor crea, va deveni baza transformărilor viitoare.

Avantajele transportului țărilor CSI: consumul de mărfuri, cifra de afaceri de mărfuri, o aprovizionare mare de vehiculeși încărcătură.

Avantajele incontestabile ale transportului de mărfuri în CSI includ o piață uriașă de consum și dezvoltarea constantă a cooperării economice între țările CSI. De aici și atractivitatea direcției pentru transportatori și companii de transport. În plus, lucrul cu CSI, în ciuda tuturor defectelor și barierelor descrise mai sus, este mult mai ieftin decât cu țările UE. Și aceleași condiții de transport de mărfuri sunt mult mai ușoare. Nu există o cerință atât de ridicată pentru vehicule: în Europa acestea sunt mașini de un standard nu mai mic de Euro 4, în CSI este permis să se transporte mărfuri la Euro-2 și Euro-3. Spre deosebire de intrarea în UE, în țările CSI nu există un control tehnic atât de strict.

Da, europenii pot fi înțeleși – le pasă în primul rând de propria lor siguranță, dar indirect acesta este ceea ce devine factorul determinant pentru transportatorii din regiunea noastră care aleg o direcție mai puțin costisitoare, dar mai profitabilă de transport de mărfuri.
La acestea se adaugă costuri moderate cu combustibil, al căror cost este de câteva ori mai mic decât în ​​UE, drumuri gratuite, un pachet mai simplu de documente necesare pentru transportul mărfurilor (documente de transport și carnet TIR – Carnet TIR) și chiar absența unei limbi. barieră.

Transportatorii din Europa nu se simt confortabil pe drumurile din CSI.

În general, compararea a două direcții – transportul mărfurilor în Europa și transportul în CSI nu este în întregime corectă. Pentru companiile de transport din țările CSI care nu sunt membre ale UE, se dovedește a fi destul de costisitoare să organizeze transportul de mărfuri către Europa, în comparație cu organizarea transportului în CSI – de unde și preferința pentru această direcție. Cu toate acestea, europenii înșiși, membrii UE, au condiții destul de confortabile pentru transportul de mărfuri în spațiul lor economic – acesta este ceea ce autoritățile și autoritățile competente implicate în dezvoltarea sectorului transporturilor în CSI ar trebui să depună eforturi: crearea unor condiții confortabile, desființarea îndatoriri, dezvoltarea infrastructurii, atragerea investitorilor, care vizează dezvoltarea sectorului. Toți vor beneficia de asta: atât companiile de transport, cât și proprietarii de marfă, ca să nu mai vorbim de economiile naționale ale țărilor membre CSI.
Referitor la compania noastră de expediție, ca unul dintre reprezentanții pieței de transport, observăm că reușim să lucrăm cu succes în ambele direcții – să efectuăm transport de mărfuri, atât în ​​Europa, cât și să livrăm mărfuri în CSI. Nu este dificil să vă asigurați de acest lucru – trebuie doar să comandați livrarea mărfurilor în compania noastră, iar noi ne vom face munca eficient și profesional, trimiteți o cerere on-line.